dimecres, 25 d’octubre del 2017


MESURA 

Identificació de qui és el més alt, el més baix i l’igual a ell (quantificació de longitud).

ALÇADA

     


MESURA DE LONGITUDS 

Parlem de la geganta, en Robafaves. Mirem fotos de l’ordinador dels gegants fent el passeig. Busquem imatges que es vegi l’alçada del gegant i l’alçada de les persones.
Demanem als nens/es que facin prediccions sobre quant mesurem els gegants.
Els hi proposem que investiguin amb els pares i que esbrinin quan mesuren els gegants de Mataró. ( 4’25 m).

La mestra escriu el número en la pissarra. Tot seguit agafa una cinta mètrica i la posa al terra i marca 4’25 m.
Els nens/es seuen al voltant de la cinta mètrica que representa el gegant estirat.
Mesurem quants peus fa en Robafaves. Veiem que si un nen té el peu gran surt un número i si el nen té el peu més petit surt un altre número.
La mestra guia la conversa i els anima a dir unitats de mesura no convencionals: pams, llapis, ... Arribem a la conclusió que si s’ha de mesurar una cosa o objecte molt gran cal fer servir unitats no convencionals grans i si un objecte és petit s’ha de fer servir unitats no convencionals petites com clips, retoladors,...
Es decideix pensar quina unitat no convencional es pot fer servir per mesurar la llargada d’en Robafaves.
Mesurem nens/es estirats.
Fem prediccions !
Quants nens/es hi caben dins del Robafaves estirat a terra?
(Fem fotos dels nens estirats )
La mestra guia la conversa i l’activitat i mostra posant diferents nens estirats que “ si els nens/es són molt alts només hi caben 4. Si són nens baixets hi caben 5”.
A partir d’aquesta observació vivencial es parla del METRE. És una unitat fixa per tothom.

QUANTS NEN/ES HI CABEN DINS LA GEGANTA ESTIRATS A TERRA?




QUANTS NEN/ES CABEN DINS D'EN ROBAFAVES ESTIRATS A TERRA?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada