diumenge, 4 de desembre del 2011

PLE-BUIT


El llenguatge matemàtic ha d'estar proper a la realitat dels nens i nenes, aplicant-lo a situacions de la seva vida quotidiana. Dins i fora de l'aula experimenten situacions que els ajudaran a entendre conceptes matemàtics. Doncs així ho hem fet! Amb el material divers que tenim a l'aula (gots, pots de sabó, gerres, tuppers...) hem apropat als infants als conceptes de PLE-BUIT. A l'estona de racons de treball, en petit grup, hem experimentat omplint diferents recipients amb aigua, hem omplert de galetes un tupper,i d'altres els hem deixat buits...què veiem?, com saps que està ple?, com saps que està buit?i treiem conclusions entre tots!

Quan arriben a una conclusió podem demar-los com han fet per saber-ho i quines estratègies han utilitzat. Així, també els nens/es poden permetre's equivocar-se i aprendre dels errors. La veritat és que s'ho han passat molt bé amb aquesta activitat i ara ja poden saber quan el got està ple, mig ple o buit.


QUINA MANERA MÉS DIVERTIDA DE FER MATEMÀTIQUES!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada