MESURA
Identificació
de qui és el més alt, el més baix i l’igual a ell (quantificació
de longitud).
ALÇADA
MESURA DE LONGITUDS
Parlem de
la geganta, en Robafaves. Mirem fotos de l’ordinador dels gegants
fent el passeig. Busquem imatges que es vegi l’alçada del gegant i
l’alçada de les persones.
Demanem
als nens/es que facin prediccions sobre quant mesurem els gegants.
Els
hi proposem que investiguin amb els pares i que esbrinin quan mesuren
els gegants de Mataró. ( 4’25 m).
La
mestra escriu el número en la pissarra. Tot seguit agafa una cinta
mètrica i la posa al terra i marca 4’25 m.
Els nens/es
seuen al voltant de la cinta mètrica que representa el gegant
estirat.
Mesurem
quants peus fa en Robafaves. Veiem que si un nen té el peu gran surt
un número i si el nen té el peu més petit surt un altre número.
La
mestra guia la conversa i els anima a dir unitats de mesura no
convencionals: pams, llapis, ... Arribem a la conclusió que si s’ha
de mesurar una cosa o objecte molt gran cal fer servir unitats no
convencionals grans i si un objecte és petit s’ha de fer servir
unitats no convencionals petites com clips, retoladors,...
Es
decideix pensar quina unitat no convencional es pot fer servir per
mesurar la llargada d’en Robafaves.
Mesurem
nens/es estirats.
Fem
prediccions !
Quants
nens/es hi caben dins del Robafaves estirat a terra?
(Fem fotos
dels nens estirats )
La
mestra guia la conversa i l’activitat i mostra posant diferents
nens estirats que “ si els nens/es són molt alts només hi caben
4. Si són nens baixets hi caben 5”.
A
partir d’aquesta observació vivencial es parla del METRE. És una
unitat fixa per tothom.
QUANTS NEN/ES HI CABEN DINS LA GEGANTA ESTIRATS A TERRA?
QUANTS NEN/ES CABEN DINS D'EN ROBAFAVES ESTIRATS A TERRA?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada